tisdag 16 mars 2010

okej... vet inte va som hände...
PANIKÅNGEST med stora bokstäver.
Torr i halsen.
svårt att få luft.
Svettningar.
hjärtklappning.
ont i hjärtat.
illamående.
Spänd:Käkar, Hals, Nacke och axlar.
SKAKAR!!
känns som jag försvinner från livet att min kropp ger upp.
Rädd att ja kommer att dö, vilket i sin tur gör att paniken stiger.
har tagit 2 atarax 10mg nu känner att skakningarna lindrast något. Har fortfarande svårt att andas. Om ja höll på att dö, då borde jag väl vara död nu eller? Mitt problem är när ja får en sån här kraftig PÅ att jag verkligen tror att slutet är här. innerst inne vet jag att de är PÅ men ändå tänker jag att "denna gången är det på riktigt, nu kommer jag att dö".
Varför kan jag inte sätta mig ner, ta det lungt och tänka "du har just nu lite ångest, aaandas"
Denna gången hade jag ont i hjärtat, har det fortfarande faktiskt :/
Börjar känna mig lite vissen, typ trött, Tänk om jag har en hjärtattack? hur vet man det?!
Vågar inte gå o lägga mig, e rädd för att jag somnar in för gott då.

1 kommentar:

  1. Du. Skriv till min mail, vi har mycket att prata om ang. din fraga.
    Maila mig! Jag ar i samma sits som du.

    Stora kramar

    SvaraRadera