fredag 19 mars 2010

Bra och bra?
Vart hos frisören, det gick ok.
Fick ta 2 lugnande innan för dämpa min nervositet inför besöket.
Det känns som ett misslyckade att jag dolde mina besvär i tabletter, men andra sidan så är allt så nytt för mig så jag måste se det som att jag faktiskt inte hade någon annan utväg.
Har gått med i en grupp på facebook som är för alla med PÅ. Den hjälper på något sett.
Jag skriver exakt vad jag tänker och man får svar att personer har det likadant.
Jag är inte ensam!
Ikväll ska jag till min bästa vän och kolla film känns bra är dock lite halv seg efter ataraxen.
Nu när man är insatt i hela ångest baletten så pusslar man ihop pussel och börjar se klarhet i vissa frågetecken
Har tex kommit på att jag har ångestmage och det har jag nog haft i flera år.
Nu de senaste dagarna har magen vart ur balans och det beror nog på att hela jag inte är i form.
För hoppningsvis får jag träffa psykologen nästa vecka. Nu tar jag nya tag.

Ur facebook:
SA skriver-

sitter uppe, kan inte sova. Vaknade med en konstig olust känsla som inte vill lägga sej, något är i görningen, men jag vet inte vad. Hemskt när det känns som om något inte är rätt men man inte vet vad det är. Ska lägga mej i sängen och se om lite sudoku kan trötta ut mej, måste sova, ska jobba imorgon. Gonatt

jag kommenterar-hoppas att allt gick bra. hade likadant med igår, en olust känsla och en känsla att ja höll på att försvinna. Konstigt när man känner så.Själv tror jag att ja håller på att dö när ja känner så, att ja inte alls har PÅ utan att läkare har missat nått fel på mig..hmm... har verkligen kommit på att min PÅ beror på min dödsångest och min oro över den. Ska ta upp detta med min psykolog. Men hoppas det gick bra för dig o du är väldigt stark att klarar av att jobba. kram på dig

NI svarar-Obehaglig känsla måste jag säga, upplever den ibland jag med ! Det kan kännas olustigt allt som är rätt va det är. Jag kan få för mig att jag ska försvinna, att jag ska vakna ur en dröm, att jag egentligen inte lever, att huset ska sprängas, att det är krig och en massa soldater på väg in. Eller vad som helst, katastroftankar helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar