fredag 19 mars 2010

FACEBOOK!
Min P-ångest yttrar sig på kvällarna, jag vet inte varför men ja tror att jag är orolig för min sömn.Det känns varje gång när håller på att sömna att jag tar mitt sista andetag osv.
Sen så har jag väldigt dödsångest, är rädd för döden, är rädd för att lämna mina nära o kära för jag vet att vissa av dom inte skulle kunna leva vidare om jag gick bort.
Idag ska jag till frisören.. får se hur det går.. ska ta lite lugnande innan :)
Sen så har det hänt en stor sak i mitt liv, jag har fått jobbet i norge som jag har velat ha i ett år! jag har länge velat åka bort från sverige för ett tag för att testa lite nytt träffa nya människor vilket jag älskar. Jag vill känna att ja saknar mina vänner familj o sverige,Vet att det är bra för mig att åka iväg, jobbet varar i 3 månader. man tjänar grymt med pengar så min plan är att ja ska ut o göra en långresa i höst/vinter.
Eftersom att min PÅ är nytt för mig så har jag bara träffat min psykolog EN gång och jobbet börjar om 3 veckor.
Va tycker ni att jag ska göra? ja är jätte rädd att jag får PÅ i norge och att jag inte kommer att klara att vara där.. men andra sidan kanske de är nyckeln ur denna jobbiga period som ja befinner mig i just nu, Jag vill inte att min PÅ ska vinna över mig men den är på god väg.

NI svarar- Om du inte orkar åka, ta det inte som ett misslyckande. Det är viktigt ! Men försök åka, när jag jobbade en kort period nu efter jul så hade jag skyhög förväntansångest, men jag trotsade. Talade om för min omgivning att jag hade detta, och stod ut. Efter 1 vecka, var de lugnt. efter 2 veckor var i stort sett min PÅ borta. Jag tänkte skriva ut mig från psyk, men så vart jag arbetslös och allt föll igen. Så mitt råd, om du bestämmer dig för att åka: Tveka inte, bestäm dig i så fall och kör på det, om du blir osäker på vilket du ska göra så är det svårare. Men som sagt, orkar du så är de inget att gräva ner sig i. Lycka till ! Hör gärna av dig om du vill prata, jag pendlade 20 mil om dan då btw. Har också funderat på norgejobb,var ska du och jobba ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar